Етикети

авокадо (3) агнешко (8) американска кухня (61) аспержи (3) бадеми (1) банани (1) баница (30) без глутен (28) Бетоловото (15) боровинки (1) броколи (4) бутер тесто (22) българска традиционна кухня (147) великден (3) гарнитура (31) гост (9) гостуване (1) гъби (2) десерт (1) десерти (224) домашно консервиране (6) дребни сладки (37) дулче де лече (3) есен (32) желирано (40) за празник (124) заек (5) закуски (68) запеканка (10) италианска кухня (35) кайма (25) кайсии (9) карамел (2) картофи (22) карфиол (1) кекс (1) кексчета (27) киноа (3) китайска кухня (8) кифлички (13) козунак (11) кокос (11) кремове (42) крок пот (11) круши (10) лесно (137) лимон (1) лимони (1) манго (1) мед (1) меню (1) меню за (1) морски дарове (1) награди (2) напитки (4) нахут (3) Ники готви (9) овес (1) основни ястия (158) паста (21) патица (4) пилешко (51) пити (19) плодове (77) постно (39) праз (12) празник (11) предястие (65) пуйка (1) пътешествие (11) риба (24) рикота (2) с мая (28) салата (15) свинско месо (34) сладкиш (103) сладолед (1) сос(дип) (1) спанак (31) супа (32) суфле (1) тайландска кухня (1) тестени (64) тиква (9) тиквички (19) торта (64) френска кухня (34) хлебопекарна (6) хлебчета (7) череши (11) чиа (3) чийзкейк (24) чия (2) шкембе (1) шоколад (42) ябълки (17) ягоди (33) яйца (7) ястия без месо (47) ястия с пилешко филе (36) ястия с телешко месо (16)

търся в този блог

сряда, 16 май 2012 г.

Ягодово суфле и малко предизвикани размисли за ''блогването''

  Много бях слушала за суфлето - колко е трудно, как се надува, как спада, но не бях правила.Дени беше главният подстрекател да продължа ягодовата тема със суфле.


Използвала съм   рецепта на Дени, като пробвах в различни видове чашки.Тя споделя колко е лесно , наистина се оказа много лесен за приготвяне и доста диетичен лек десерт.

Тази рецепта беше изпълнена преди 3 седмици и мислех да не я публикувам защото не мога да кажа нищо повече от Дени за суфлето.
Но днес прочетох една наречена ''самоиронична'', но звучаща доста саркастично и хапливо, както е отбелязала Ивана, публикация  Тема: за блоговете от LaMartinia.,   която ме провокира.
Да, има верни неща, но много малко.За мен блогът е забавление и осмисляне на свободното  време, което други използват за бродиране, например.Не  че не уважавам този тип занимания, но  не ми са присъщи.
Не намирам за безсмислено споделянето на кулинарния опит, пък бил той и непрофесионален, а може би точно заради това! Аз пиша от 5 месеца и от тогава съм научила толкова много нови неща  за кулинарията.
Радвам се и се възхищавам   на  успехите на блогърите, които следя.Наслаждавам се на красивите снимки, които публикуват, били те на ястия, цветя, гледки или мили дечица!
С увлечение чета за техните пътешествия и приключения.
Става ми много приятно, когато някой сподели, че е направил нещо, прочетено в моя блог .
И да, купувам си нова чинйка, ако ми хареса,  само защото ще мога да снимам  нещо с нея:)!
 Мога да говоря с часове за възпитанието на децата от позицията на педагог и най-вече на майка на три прекрасни дъщери.
Убедена съм, че споделянето на социален  и кулинарен опит, било то положителен или отрицателен,  е полезено и за споделящия и за четящия.
И така, ето и моето ягодово суфле - лесно и почти диетично, подходящо за сезона.
С останалите жълтъци  приготвих  Крем Сабайон с ягоди.

Продукти
за 6 порции
  • 300 г ягоди
  • 45 г захар
  • 1 с.л.царевично нишесте
  • 2 ч.л. лимонов сок
  • 4 белтъка
  • 50 г захар за белтъците
  • 30 г масло за намазване на формите
  • 4-5 с.л. захар за поръсване на формите

Калории - общо 726 Ккал
на 1 порция 121 Какл

 Приготвяне


  •  Маслото за намазване на формите се разтапя на бавен огън и с четка се намазват стените и дъното. Стените се мажат като се правят вертикални движения с четката отдолу нагоре. Сн. 1
  •  Изсипва се на дъното малко захар и формичката се завърта под наклон така че захарта да покрие плътно стените. 
  • Ягодите, захарта, лимоновия сок  и нишестето се поставят в блендер и се пасират на пюре
  • Белтъците се разбиват със захарта на твърд сняг. Сн.2
  •  Внимателно се смесват двата крема.
  • Формите се пълнят до горе със сместта и с помощта на нож повърхността се заравнява от край до край. След това със салфетка или кухненска хартия ръбовете се почистват внимателно. Сн.3
  •  Пече се в предварително загрята фурна на 200 С /180 С вентилаторна/ за 12-15 минути. сн.4
Сервира се веднага защото бързо се сляга.
И да, констатацията на Дени е вярна, колкото по-дълбока е формата, толкова по-бавно се сляга суфлето!:)

 И накрая моят ''принос''  - обърнато в чинййка:)



14 коментара:

  1. Това в чашата на точки как е изхвръкнало само :-)
    Хубаво си написала за позицията си за блоговете. Оригиналната статия е поднесена с чувство за хумор и не бива да се приема буквално. Важно е човек да прави това, което му харесва, а какво ще кажат "другите" няма никакво значение. Всеки си има гледна точка за нещата и е свободен да я изрази и е съвсем излишно някой да се чувства засегнат от това :-)
    Много се радвам, че правенето на суфле те е омагьосало и тебе :-)...

    ОтговорИзтриване
  2. Този коментар бе премахнат от автора.

    ОтговорИзтриване
  3. Много мила публикация! Чрез блога срещнах много приятели, макар и виртуално, това приятелство много ме радва! Всяка сутрин пия кафето си в приятна компания:).
    Сонче, суфлето ти се е получило перфектно! Не съм правила ягодово, но в сезона на ягодите ще направя. Изглежда ми много нежно и ароматно!
    И не си помисляй да криеш такива вкусотии от нас:), нали това са нашите кулинарни книги, как ще ги лишиш от вкусни рецепти, а посетителите на твоя блог, които не са видяли суфлето при Дени? Поздрави и усмихнат ден!

    ОтговорИзтриване
  4. Суфле ли бе да го опишеш:) ...ама чудно е ,Сончееее ! Разкош ! Е нагазила си яко във висшата кулинария ....Браво ! Аз не се наемам все още да го направя , страх ме е да не ме шамароса от чашката :) ! Но пък се радвам да видя твоето колко хубаво се е получило !
    Хубав четвъртък от мен с голяма прегръдка !

    ОтговорИзтриване
  5. Ще ме накарате вие да направя и аз суфле най-накрая :) Доста сложно ми се вижда обаче, и затова за сега ще карам на вашите страхотни снимки! Сонче, важното е каквото и да прави човек да е от сърце и да му носи удоволствие! Прегръщам те!

    ОтговорИзтриване
  6. Суфлето е страхотно,Соня!
    Отдавна му се каня и аз,но все още не съм успяла да стигна до него.
    Излишно е да се впрягаш за нечии писания.То затова е личен блог-всеки си пише,каквото му хрумне и както го вижда и чувства.Но си права,не намирам самоирония в статията,а само ирония.
    С пожелание за усмихнат ден!

    ОтговорИзтриване
  7. Прекрасно суфле Сонче!Подстрекателка е Дени, зная си аз,с тези вълшебни снимки :)
    Ама нали за това си ходим на гости виртуално,да видим,да ни хареса и да поемем щафетата!
    Силна прегръдка с пожелание да се усмихваш на всичко!

    ОтговорИзтриване
  8. Сонче,
    ей това му е хубавото на блога, че си е твой и тук идваме хора, които оценяваме това, което правиш. И ни е приятно. Другите блогове, онези които не възприемаме по начина който харесваме, просто не посещаваме. И аз минах оттам и понеже винаги казвам какво мисля, казах, но всичко е въпрос на възприемане на нещата, а и когато човек пише, няма как да прочетеш емоцията по лицето му, затова кой знае, може пък наистина да се е самоиронизирала. Но да се върна към същността- суфлето е страхотно, ухае ми на ягодки и аз ще последвам примера ти и както се прави в кулинарните блогове- що пък ти да имаш суфле , а аз не-;) Отивам да го направя;)))

    Много хубава вечер!

    ОтговорИзтриване
  9. Прекрасно суфле! Колкото до блоговете - шарен свят:) Кой каквото ще да казва:)

    ОтговорИзтриване
  10. Благодаря на всички съпричасни към суфлеправенето и моите писания:)!Щастлива съм, че съм се запознала с вас!Хубав петък ви желая!

    ОтговорИзтриване
  11. Добър вечер!
    Аз обичам да следя различни кулинарни блогове от които вземам идей за различни ястия и ми е много приятно да видя хубаво изглеждаща храна. Не всичко приготвям по точната рецепта, но взимам основната идея и влагам фантазия съобвазена с вкусовете на моето семейство.Винаги резултата е изумителен.Благодаря на всички ,които имат такива блогове!

    ОтговорИзтриване
  12. Добър вечер!
    Аз обичам да следя различни кулинарни блогове от които вземам идей за различни ястия и ми е много приятно да видя хубаво изглеждаща храна. Не всичко приготвям по точната рецепта, но взимам основната идея и влагам фантазия съобвазена с вкусовете на моето семейство.Винаги резултата е изумителен.Благодаря на всички ,които имат такива блогове!

    ОтговорИзтриване
  13. Добре дошла в Моето сладко хоби, Татяна!Благодаря за вниманието и добрите думи!Радвам се, ако съм била полезна с нещо.Поздрави и лека вечер!

    ОтговорИзтриване

Благодаря ви за отделеното време! Вашите коментари са изключително важни за мен!
* Временно е активирана предварителната проверка на коментарите поради рязко увеличилия се СПАМ.

Не пропускайте новите публикации!

Follow