Етикети

авокадо (3) агнешко (8) американска кухня (61) аспержи (3) бадеми (1) банани (1) баница (30) без глутен (28) Бетоловото (15) боровинки (1) броколи (4) бутер тесто (22) българска традиционна кухня (147) великден (3) гарнитура (31) гост (9) гостуване (1) гъби (2) десерт (1) десерти (224) домашно консервиране (6) дребни сладки (37) дулче де лече (3) есен (32) желирано (40) за празник (124) заек (5) закуски (68) запеканка (10) италианска кухня (35) кайма (25) кайсии (9) карамел (2) картофи (22) карфиол (1) кекс (1) кексчета (27) киноа (3) китайска кухня (8) кифлички (13) козунак (11) кокос (11) кремове (42) крок пот (11) круши (10) лесно (137) лимон (1) лимони (1) манго (1) мед (1) меню (1) меню за (1) морски дарове (1) награди (2) напитки (4) нахут (3) Ники готви (9) овес (1) основни ястия (158) паста (21) патица (4) пилешко (51) пити (19) плодове (77) постно (39) праз (12) празник (11) предястие (65) пуйка (1) пътешествие (11) риба (24) рикота (2) с мая (28) салата (15) свинско месо (34) сладкиш (103) сладолед (1) сос(дип) (1) спанак (31) супа (32) суфле (1) тайландска кухня (1) тестени (64) тиква (9) тиквички (19) торта (64) френска кухня (34) хлебопекарна (6) хлебчета (7) череши (11) чиа (3) чийзкейк (24) чия (2) шкембе (1) шоколад (42) ябълки (17) ягоди (33) яйца (7) ястия без месо (47) ястия с пилешко филе (36) ястия с телешко месо (16)

търся в този блог

събота, 12 май 2012 г.

Ягодова шарлота

 Не обичам бишкоти.Но този десерт си заслужи моето внимание и и...ще го правя и в бъдеще! Препоръчвам ви го горещо ( всъщност студен)!.
А се оказва и доста нискокалоричен.:)
за това какво е шарлота, може да се прочете тук



Продукти 
 за форма 18 см
 8 порции
  • 150 г бишкоти( 16 бр)
  • (от големите италиански)
  • 1 ч.ч. прясно мляко
  • 1 с.л. захар за млякото
  • 1 с.л. коняк за млякото
  • 1 ванилия за млякото
пълнеж
  • 180 г пасирана безсолна извара
  • 400 г квасена сметана
  • 150 г захар
  • 250 г пресни ягоди
  • 1 с.л. лимонов сок
  • 2 п. желатин (20 г)
  • 150 г ягоди за отгоре
  • 1 с.л. захар

Калории - общо 1703 Ккал
 за 1 порция  213 Ккал

Приготвяне
  • млякото се смесва със захарта и леко се загрява, прибавят се ароматите
  • бишкотите се подреждат по стените на форма с откопчаващ се пръзтен, като преди това се подрязват до височината на формата.С отрязъците се запълва дъното на формата.
  • напръскват се с овкусеното мляко
  • ягодите се почистват и заедно с лимоновия сок и част от захарта се пасират много добре в блендер( тук има възможност да се претрият през цедка, но аз ги оставих така и беше добре)
  • прибавя се изварата в блендера и всичко се разбива отново  
  • желатинът се накисва в много малко вода и се затопля за 30 сек на МВ
  • прибавя се внимателно към ягодовата смес
  • в купата на миксера се разбива квасената сметана с останалата захар(може да се използва течна сладкарска сметана, тя обикновено е подсладена и не е необходимо да се добавя захар)
  • смесват се сметаната и ягодовата смес и се разбърква
  • полученият крем се изсипва във формата с наредените бишкоти
  • може към крема да се добавят нарязани на едро ягоди
сладкишът се  оставя в хладилник да стегне за поне 3 часа
  • ягодите за украсата се измиват и , ако са големи се нарязват 
  • наръсват се с 1 с.л. захар и се оставят в хладилника
  • преди сервиране шарлотата се украсява с подсладените ягоди







В отговор на ваши въпроси слагам сника на използваните бишкоти:


15 коментара:

  1. Отговори
    1. Благодаря, Траяна, като за първи опит, доволна съм:)!Поздрави!

      Изтриване
  2. Красота и ароматен вкус!
    Бих си хапнала и аз едно парче с голямо удоволствие...

    ОтговорИзтриване
  3. Много ягодови неща виждам тук напоследък, радост за очите :-)
    Шарлота и аз не съм правила още. Все си мисля, че ако не ги вържа тия бишкоти от страничната стена, ще ми се разпаднат :-), но очевидно има начин да се застопорят на място :-) Много хубава ти се е получила твоята.
    Поздрави

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Бързам, Дени, с ягодовите предложения, че ще се появят други плодове:)Пък като начинаещ блогър все опитвам различни неща...Наистина малко е пипкаво подреждането, но подрязани от единия край застават по-добре, и после ги подпирах с тези парченца на дъното, макар че от неопитност, изсипах много рязко крема и малко се поразместиха:)Но като за първи опит , става:)Поздрави!

      Изтриване
  4. Соня, много вкусно и красиво предложение, а подноса е изключителен!
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Марияна!Твоята похвала ме ласкае, ценя високо мнението на такъв блогър като теб!Поздрави и хубава неделя!

      Изтриване
  5. Страхотна е шарлотата! Вземам си парченце за кафето :)
    Хубава неделя!

    ОтговорИзтриване
  6. Сонче каква вкусотия си сътворила,и какви снимки само!!!
    Ще правя и аз шарлота еди ден,ама да видим кога ще ми дойде музата!
    Видях една книжка учебник с много красиви снимчици ,цпециално как се прави шарлота,стъпка по стъпка и със всички особености и мислех да я купя,но никога не е късно.И аз като теб не съм правила това чудо.
    Поздрави и приятна неделя!

    ОтговорИзтриване
  7. Ааааааа ще я направя и тази :)...много красива е станала ,Сонче ! Ей , ама сте готвили всички докато аз боледувах ,че сега не смогвам да ви изчета :)...И кюфтенцата ми харесаха и крем карамела , а класиката ''пилешка чорба '' винаги е на първо място в мислите ми :) !
    Хубава неделна вечер ,Сонче ! Прегръдки !

    ОтговорИзтриване
  8. Ооо,аз бишкоти много обичам,а и кремчето е супер,така че тортата ти съвсем ми е по вкуса,Соня!Лека,свежа,колоритна,браво!
    Хубав ден!

    ОтговорИзтриване
  9. Чудна шарлота, Сонче! И аз направих нещо подобно вчера за рождения ден на Филип :) Днес го изненадах с украсена къща и шарлотата :) Всъщност, аз просто направих торта с ягоди, бишкоти и крем сирене. Но той моментално заяви, че съм направила шарлота! :) Поздравления за хубавото представяне :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти, Тики! Поздравления за празника!Няма значение как се казва, важното е да доставя удоволствие!Поздрави!

      Изтриване

Благодаря ви за отделеното време! Вашите коментари са изключително важни за мен!
* Временно е активирана предварителната проверка на коментарите поради рязко увеличилия се СПАМ.

Не пропускайте новите публикации!

Follow