Етикети

авокадо (3) агнешко (8) американска кухня (61) аспержи (3) бадеми (1) банани (1) баница (30) без глутен (28) Бетоловото (15) боровинки (1) броколи (4) бутер тесто (22) българска традиционна кухня (147) великден (3) гарнитура (31) гост (9) гостуване (1) гъби (2) десерт (1) десерти (224) домашно консервиране (6) дребни сладки (37) дулче де лече (3) есен (32) желирано (40) за празник (124) заек (5) закуски (68) запеканка (10) италианска кухня (35) кайма (25) кайсии (9) карамел (2) картофи (22) карфиол (1) кекс (1) кексчета (27) киноа (3) китайска кухня (8) кифлички (13) козунак (11) кокос (11) кремове (42) крок пот (11) круши (10) лесно (137) лимон (1) лимони (1) манго (1) мед (1) меню (1) меню за (1) морски дарове (1) награди (2) напитки (4) нахут (3) Ники готви (9) овес (1) основни ястия (158) паста (21) патица (4) пилешко (51) пити (19) плодове (77) постно (39) праз (12) празник (11) предястие (65) пуйка (1) пътешествие (11) риба (24) рикота (2) с мая (28) салата (15) свинско месо (34) сладкиш (103) сладолед (1) сос(дип) (1) спанак (31) супа (32) суфле (1) тайландска кухня (1) тестени (64) тиква (9) тиквички (19) торта (64) френска кухня (34) хлебопекарна (6) хлебчета (7) череши (11) чиа (3) чийзкейк (24) чия (2) шкембе (1) шоколад (42) ябълки (17) ягоди (33) яйца (7) ястия без месо (47) ястия с пилешко филе (36) ястия с телешко месо (16)

търся в този блог

събота, 11 февруари 2012 г.

Американски палачинки маскирани като МАРУДНИЦИ

Не знам какво е ''марудници''.Вчера прочетох за тях в блога на



За американските палачинки съм чела доста  по българските блогове .Предлагат се различни варианти, но не съм пробвала.
 В САЩ продават готови смеси за палачинки , различни видове и аромати, към които се добавя само вода или мляко и се правят палачинки.Сервират ги класически с кленов сироп, но и със сладко и мед стават много вкусни.
Аз си донесох такава смес още при първото ми пътуване  отвъд океана през 2002 г , тъй като там  ''панкейкс'' са толкова популярни, че не можеш да ги подминеш.
След това дъщерите ми водеха на гости американски приятелки и те неизменно се отчитаха в моята кухня като приготвяха   ''американски палачинки''.



Та, сега от тази рецепта получих, като външен вид и вкус точно американски палачинки.
Между другото в САЩ на нашите,  тънките палачинки ( не че са наши:)), им казват ''френски''.
Мисля, че Дени беше писала по въпроса за англоезичните наименования на палачинките.
Важното е, че се получи нещо много вкусно , за което благодаря на


                                                                                      Ето и самата рецепта:

Продукти
  2-3 порции

1/2 кофичка кисело мляко - 200 г, 4,5%
1/4 ч.л. сода
1/4 ч.л. сол
1 яйце
150 г брашно
тъй като млякото беше много гъсто се наложи да добавя около 50 мл вода

Калории - общо   1200 Ккал
Калции: 411 мг
Протеини: 47 г
Въглехидрати: 120.25 г
Животински мазнини: 72.05 г
Растителни мазнини: 1.65 г
на 1 палачинка 120 Ккал




Приготвяне


Киселото мляко се разбърква със содата и солта.Прибавя се яйцето.разбърква се добре.Прибавя се постепенно брашното до получаване на смес като за кекс.(по-гъсто , отколкото за тънки палачинки).Аз изсипах брашното наведнъж и стана много гъсто и затова добавих малко течност.По-лесно е брашното да се сипва на части и ако трябва да се остави малко.
Тефлонов тиган се загрява и в него внимателно с лъжица се изсипва от тестото като се разстила с лъжицата.Пече се около минута и се обръща.Може да се маже тигана с мазнина, може и да не маже.Аз не мазах.


Изваждат се и се намазват веднага с масло.Много са вкусни , наистина













6 коментара:

  1. Хубави американски палачинки - марудници :),макар до вчера да не бях и чувала тази дума :! Ама пък изглеждат много вкусни ,Соня ,а щом могат да се хапват и със сладко и със соленко аз съм там :)!
    Хубава вечер :)!

    ОтговорИзтриване
  2. Ах, че пухкави са станали, Соня! Аз точно пък тези дунапренените, с кисело мляко още не съм опитвала, но ще се поправя - веднага си копирам рецептата!:-)
    По повод 'гордостта на народите' веднъж много се смях като разбрах, че една от гордостите на Ирландия е ... содената питка. А си мислех, че е нещо което се приготвя само по нашите места :-)
    Хубава неделя от мен!

    ОтговорИзтриване
  3. Много ми харесват и при теб,Соня!И макар че съм си линкнала/още една много българска дума :))/ рецепта за американски палачинки,нито тях съм правила,нито марудници!Но поне ще знам,че говорим за едно и също.
    Хубава вечер!

    ОтговорИзтриване
  4. Много хубави станаха палачинките, и много бързо :-)!
    Направих ги с 2% маслено кисело мляко, брашното на части разбърках и дори го пресях, и накрая пак се получи доста гъсто тесто, така че доливането на малко вода е неизбежно :-).
    И тигана и палачинките намазах с масло /за да не останат сърдечните хирурзи без работа :-)/ и станаха много сочни :-)!
    Хубава нова седмица от мен!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Много се радвам, че са ви допаднали , Дени!Хубаво чувство е удовлетворението от споделянето!Приятни дни!

      Изтриване

Благодаря ви за отделеното време! Вашите коментари са изключително важни за мен!
* Временно е активирана предварителната проверка на коментарите поради рязко увеличилия се СПАМ.

Не пропускайте новите публикации!

Follow