Етикети

авокадо (3) агнешко (8) американска кухня (61) аспержи (3) бадеми (1) банани (1) баница (30) без глутен (28) Бетоловото (15) боровинки (1) броколи (4) бутер тесто (22) българска традиционна кухня (147) великден (3) гарнитура (31) гост (9) гостуване (1) гъби (2) десерт (1) десерти (224) домашно консервиране (6) дребни сладки (37) дулче де лече (3) есен (32) желирано (40) за празник (124) заек (5) закуски (68) запеканка (10) италианска кухня (35) кайма (25) кайсии (9) карамел (2) картофи (22) карфиол (1) кекс (1) кексчета (27) киноа (3) китайска кухня (8) кифлички (13) козунак (11) кокос (11) кремове (42) крок пот (11) круши (10) лесно (137) лимон (1) лимони (1) манго (1) мед (1) меню (1) меню за (1) морски дарове (1) награди (2) напитки (4) нахут (3) Ники готви (9) овес (1) основни ястия (158) паста (21) патица (4) пилешко (51) пити (19) плодове (77) постно (39) праз (12) празник (11) предястие (65) пуйка (1) пътешествие (11) риба (24) рикота (2) с мая (28) салата (15) свинско месо (34) сладкиш (103) сладолед (1) сос(дип) (1) спанак (31) супа (32) суфле (1) тайландска кухня (1) тестени (64) тиква (9) тиквички (19) торта (64) френска кухня (34) хлебопекарна (6) хлебчета (7) череши (11) чиа (3) чийзкейк (24) чия (2) шкембе (1) шоколад (42) ябълки (17) ягоди (33) яйца (7) ястия без месо (47) ястия с пилешко филе (36) ястия с телешко месо (16)

търся в този блог

вторник, 23 юли 2013 г.

Много бърз и лесен кекс




Продукти
за правоъгълна форма 26/12 см
ч.ч. е с вместимост 200 мл

  • 3 яйца
  • 1 ч.ч. захар 
  • 1 ч.ч. квасена сметана,
  • 1/4 ч.ч. олио, 
  • 1 п.ванилия, 
  • лимонова кора на 1 лимон, 
  • 1/2 п. бакпулвер, 
  • 1,1/2 ч.ч. брашно  

 Приготвяне
яйцата се разбиват със захарта до побеляване
добавят се сметаната и мазнинта и се разбива
прибавят се брашното, бакпулвера, ванилията и настърганата лимонова кора
разбърква се добре
формата се застила с хартия за печене
сместа се изсипва във формата
пече се на 170 С до суха клечка, около 40 минути
изчаква се да изстине и се изважда от формата


Заливката е от 30 г шоколад с 1-2 с.л. сметана, но сладкишът си е хубав и без нея


рецептата е от Бетоловото :) , където прекарваме лятото с моя внук, сред игри, походи в планината и плуване, така че    почти не остава време за блога.



14 коментара:

  1. Сонче, примамливо и вкусно изглежда този кекс!
    А в Бетолово явно е много красиво!
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  2. Сонче, много ми харесват външните снимки на кекса! Тези прекрасни летни цветя на фона :) Изглежда дважди по-примамлив така :) Предполагам внука е помагал и в приготвянето, освен в хапването :) Поздрави от мен :)

    ОтговорИзтриване
  3. Сонче,вече си приготвила кекса и те чакам на кафе:)http://vkusnouhanie.blogspot.com/2013/07/blog-post_25.html

    ОтговорИзтриване
  4. И кексът ми хареса, Сонче, но от последната снимка не мога да откъсна очи! Приятна ваканция и по-добре с внучето, отколкото в блога. После, сигурна съм, ще наваксаш тук :)Хубаво лято и всичко най-добро!

    ОтговорИзтриване
  5. Ох,страхотен е,Соня!така ми се прияде сладичко като го гледам!Градинката ти е чудесна!Поздрави и хубави дни в тази приказна местност!

    ОтговорИзтриване
  6. Сигурно е много хубаво по цял ден да тичаш сред цветя и пеперуди подир внуче :) !
    Кексът изглежда много свеж и вкусен ! Ако ти остане малко време за отговор на някой и друг въпрос заповядай тук :
    http://buonafurcettaivana.blogspot.it/2013/07/blog-post_26.html .
    Благодаря ,Сонче ! Хубаво лято !

    ОтговорИзтриване
  7. Колко голяма трябва да е формата за кекс?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравейте Гуедолин, добре дошла в Моето сладко хоби! Формата е 26/12 см.Обикновено пише точно под думата "Продукти".Поздрави и да ви е сладко!

      Изтриване
    2. Леле, много съжалявам, Соня! Наистина съм го пропуснала. Така или иначе, кексът вече е във фурната, ухае разкошно и печенето е почти към края си. След малко ще го извадя, но при последната проверка на върха на клечката имаше по-влажни трохи и ми се стори, че трябва да изчакам още малко. Използвах най-голямата от трите продълговати кексови тави, с които разполагам, и си оставих продуктите да се стоплят преди да започна да бъркам. Дано всичко е наред! Ще пиша после! :)

      Изтриване
    3. Явно днес не ми е ден! По начало, нямам голям опит в печенето, а кексовете и набухващите печени сладкиши са моят най-голям кошмар. Рецептата ти ме съблазни, защото кексът е "бърз" и "лесен". Но явно все пак не съм се справила на ниво, защото моето печиво хич не прилича на това от твоите снимки, Сонче! Стана доста по-мокро и на големи шупли. Отвън доста покафеня, а отвътре сякаш стои недопечено. Ползвах самонабухващо брашно, което до момента е давало най-добри резултати, така че едва ли може да се счита, че набухвателят е дошъл в повече. Пекох на 170 градуса с вентилатор в средата на фурната. Към края покрих кексчето с фолио, защото ме беше страх да не прегори, и го свалих едно ниво надолу. В началото така хубаво се наду, дори се напука отгоре, така че си рекох, че няма как да го оплескам. Имало как, оказа се... Не съм сигурна обаче къде сбърках... :(((

      Изтриване
    4. Няма страшно, следващият път ще се получи! Пробвай без вентилатор, на по-ниско на170. Аз пека кекс без ветилатор. Но всяка фурна е различна. Ще уцелиш как точно пече рвоята и после всичко ще е ОК? Поздрав и хубава вечер!

      Изтриване
    5. А на кое ниво поставяш тавата? Аз имам общо пет, като най-долното е на самото дъно на фурната. Кекса пекох на трето отдолу нагоре, а в края преместих на второ, защото ми се стори, че отдолу е по-суров. Според мен големите дупки в тестото свидетелстват за висока температура...

      Щом ти печеш без вентилатор, ще опитам и аз така. Може да го отбележиш някъде в рецептата като препоръка, за да помогнеш и на други по-неопитни твои читатели.

      Изтриване
    6. Не на най-долното, може би на второто ниво отдолу нагоре ще бъде подходящо, но явно трябва да пробваш. И на мен ми се сличва да сбъркам с печенето в непозната фурна, например, когато отида при някоя от дъщерите! Температурата не трябва да е много висока, за се изпече равномерно, права си. Иначе с и без вентилатор разликата е поне 10 градуса, с вентилатор трябва по-ниска температура. Поздрави и ще чакам да споделиш!

      Изтриване

Благодаря ви за отделеното време! Вашите коментари са изключително важни за мен!
* Временно е активирана предварителната проверка на коментарите поради рязко увеличилия се СПАМ.

Не пропускайте новите публикации!

Follow