Етикети

авокадо (3) агнешко (8) американска кухня (61) аспержи (3) бадеми (1) банани (1) баница (30) без глутен (28) Бетоловото (15) боровинки (1) броколи (4) бутер тесто (22) българска традиционна кухня (147) великден (3) гарнитура (31) гост (9) гостуване (1) гъби (2) десерт (1) десерти (224) домашно консервиране (6) дребни сладки (37) дулче де лече (3) есен (32) желирано (40) за празник (124) заек (5) закуски (68) запеканка (10) италианска кухня (35) кайма (25) кайсии (9) карамел (2) картофи (22) карфиол (1) кекс (1) кексчета (27) киноа (3) китайска кухня (8) кифлички (13) козунак (11) кокос (11) кремове (42) крок пот (11) круши (10) лесно (137) лимон (1) лимони (1) манго (1) мед (1) меню (1) меню за (1) морски дарове (1) награди (2) напитки (4) нахут (3) Ники готви (9) овес (1) основни ястия (158) паста (21) патица (4) пилешко (51) пити (19) плодове (77) постно (39) праз (12) празник (11) предястие (65) пуйка (1) пътешествие (11) риба (24) рикота (2) с мая (28) салата (15) свинско месо (34) сладкиш (103) сладолед (1) сос(дип) (1) спанак (31) супа (32) суфле (1) тайландска кухня (1) тестени (64) тиква (9) тиквички (19) торта (64) френска кухня (34) хлебопекарна (6) хлебчета (7) череши (11) чиа (3) чийзкейк (24) чия (2) шкембе (1) шоколад (42) ябълки (17) ягоди (33) яйца (7) ястия без месо (47) ястия с пилешко филе (36) ястия с телешко месо (16)

търся в този блог

четвъртък, 28 март 2013 г.

Кавърма с пилешко в омлет




Това много популярно и вкусно трационно българско ястие е със сантиментална история за мен.
Свързано е със спомена за времето, когато моят съпруг ме ухажваше.Аз бях студентка първи курс, провинциалистка в София, а той вече второкурсник с"опит".По онова време заведенията в столицата не бяха много и беше лесно да ги обиколиш и научиш още за първия семестър.
На "Граф Игнатиев" имаше един ресторант от соц веригата "Златното пиле". Той се превърна в наше любимо място за срещи .Поръчвахме винаги тази пилешка кавърма.По-късно, вече когато бяхме голямо семейство съпругът ми често ме изненадваше като готвеше за празник това ястие....докато децата пораснаха, аз си останах в къщи и сега само аз готвя!



Много в вкусно, не е трудно и си заслужава да опитате, ако все още не сте правили пилешка кавърма.
Продукти
за 2-3 порции


  • 3 с.л. зехтин


  • 2 с.л. масло
  • 300 г бяло пилешко месо без кост(филе)(може и от бутчетата)
  • 3-4 глави стар лук
  • 3-4 скилидки чесън
  • 1 морков
  • шепа гъби печурки
  • 2 печени червени чушки
  • 1 люта чушка(суха)
  • 1/2 ч.л. червен пипер
  • 1/2 с.л. сол
  • 150 мл бяло вино
  • черен пипер
  • щипка захар
  • щипка суха чубрица
  • майорана 
 Приготвяне



  • месото се нарязва на кубчета (на хапки)
  • кромида се нарязва на не много дребно
  • мазнината се загрява и в нея се запържва за кратко месото, само докато побелее
  • изважда се с решетъчна лъжица
  • в същата мазнина се слага нарязания лук и нарязания на дребно морков
  • разбърква се няколко пъти и се налива 100 мл топла вода
  • задушава се 15 минути на слаб огън като се разбърква от време на време
  • прибавят се нарязаните гъби и задушаването продължава до пълното омекване на зеленчуците


  • добавят се нарязаните печени чушки, месото и всички подправки
  • налива се виното и се задушава за 10 минути
сервира се направо или
  • запича се в гювече 
  • в омлет 
  • в палачинка, голяма тук
Аз предпочитам варианта в омлет.Мекото яйце чудесно допълва вкуса на кавърмата.
За 1 порция са необходими:
  • 2 яйца
  • 2 с.л. прясно мляко
  • щипка брашно
  • щипка сол
  • 1 с.л. масло




20 коментара:

  1. Чудесно изглежда, Сонче! И аз така го готвя, ама толкова го готвя, че както ти писах чакам Ники да си дойде и да ни подкрепи, за завиването в омлет. Че бащата и лука ще отсее дори :))
    Много хубав спомен, свързан с тази кавърма имаш. Няма как да не го готвиш с любов :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. И аз не бях правила отдавна, ама пролетта нещо ни разнежи май, та го ударихме на сладки спомени!ХУбава вечер, Пепи!

      Изтриване
  2. Соня, много хубав спомен :)
    Помня го "Златното пиле"!
    Интересна идея за омлета!
    Хубава вечер от мен!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Приятно ми е , Дани! Общите и споделени спомени са хубаво нещо!А ресторантите бяха толкова малко, че ги знаем всички1Поздрав и хубава вечер!

      Изтриване
  3. Усмихна ме спомена ти ,Сонче ! Аз пък за пръв път опитах такава кавърма в стола на фабриката където работех ,ама мноооого отдавна :) и си спомням ,че бях възхитена , освен всичко ми се виждаше и много трудна гозба :) ! Рецептата ти е много хубава !
    Хубав утрешен ден ! Поздрави !

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Мда и аз едно време си мислех, че е трудно, но сега...Не знам как ще му хареса на Роби, но аз правих на американскияя ми зет и много му хареса, опитай!Поздрав и хубав празник на вас!

      Изтриване
  4. Това ястие всяка една от нас го е яла някъде.Аз когато работех в БОДК ,за един обяд в стола-ресторант си го хапнах.Така ми се услади,че веднага го направих в къщи и се хареса на всички.Сонче,благодаря ти ,че ми го припомни-ще го сготвя отново!
    Хубав ден!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Радвам се, че рецептата се оказа добър спомен за доста от вас :)!Хубав уикенд, Живе!

      Изтриване
  5. СТрахотно ястие,Соня,много ми допада!Така с омлета е много сочно и богато!Браво и на г-н Шатев,че също ти го е приготвял!Хубав петък и на двамата!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти , Роси!Ястието си заслужава да бъде опитано!Поздрав и хубави почивни днии!

      Изтриване
  6. Не съм правила, но много ми хареса! Мерси, Сонче!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Е такае, кой не е посещавал старите сож ресторанти не познава менюто на Балкантурист :)!Опитай , Траянче!Поздрави!

      Изтриване
  7. Сонче, това се казват прекрасни спомени :) И мен ме спечелиха с едни кулинарни изкушения :) Толкова обичам кавърма, че я правя много често, въпреки че в омлет не съм правила от доста време. Благодаря за рецептата :) Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  8. Не съм правила кавърма в омлет. Изглежда толкова апетитно, че ще пробвам!
    Приятни почивни дни!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Винаги има нещо ново да опита човек, Ина :)!Ще се развам да споделиш!Хубави почивни дни!

      Изтриване
  9. И аз имам много мили спомени от моята майчица с точно така приготвена кавърма в омлет. За съжаление вече са само спомени, сега трябва аз да ги правя на моите деца. Много е приятно, че ги споделяте с нас и рецептата и спомените.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравейте, Галя! Добре дошла, ще се радвам да споделяш по-често! Поздрави!

      Изтриване
  10. Само да попитам кога се слага чесъна,с лука ли?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравете Пламена, драго ми е , че сте в Моето сладко хоби! Да чесъна с кромида, аз и двете ги казвам лук :) ! Може преди сервиране да добавите малко(пресен или 1 скилидка стар) за по-силен аромат! Поздрави и да ви е сладко1

      Изтриване

Благодаря ви за отделеното време! Вашите коментари са изключително важни за мен!
* Временно е активирана предварителната проверка на коментарите поради рязко увеличилия се СПАМ.

Не пропускайте новите публикации!

Follow