Етикети

авокадо (3) агнешко (8) американска кухня (61) аспержи (3) бадеми (1) банани (1) баница (30) без глутен (28) Бетоловото (15) боровинки (1) броколи (4) бутер тесто (22) българска традиционна кухня (147) великден (3) гарнитура (31) гост (9) гостуване (1) гъби (2) десерт (1) десерти (224) домашно консервиране (6) дребни сладки (37) дулче де лече (3) есен (32) желирано (40) за празник (124) заек (5) закуски (68) запеканка (10) италианска кухня (35) кайма (25) кайсии (9) карамел (2) картофи (22) карфиол (1) кекс (1) кексчета (27) киноа (3) китайска кухня (8) кифлички (13) козунак (11) кокос (11) кремове (42) крок пот (11) круши (10) лесно (137) лимон (1) лимони (1) манго (1) мед (1) меню (1) меню за (1) морски дарове (1) награди (2) напитки (4) нахут (3) Ники готви (9) овес (1) основни ястия (158) паста (21) патица (4) пилешко (51) пити (19) плодове (77) постно (39) праз (12) празник (11) предястие (65) пуйка (1) пътешествие (11) риба (24) рикота (2) с мая (28) салата (15) свинско месо (34) сладкиш (103) сладолед (1) сос(дип) (1) спанак (31) супа (32) суфле (1) тайландска кухня (1) тестени (64) тиква (9) тиквички (19) торта (64) френска кухня (34) хлебопекарна (6) хлебчета (7) череши (11) чиа (3) чийзкейк (24) чия (2) шкембе (1) шоколад (42) ябълки (17) ягоди (33) яйца (7) ястия без месо (47) ястия с пилешко филе (36) ястия с телешко месо (16)

търся в този блог

събота, 1 декември 2012 г.

Френска селска торта- медена торта със сметана

Поправям един съществен пропуск, още не съм писала за любимата ми торта! Причината май е,  че се изяжда веднага и не съм я снимала.То и снощи беше същото, не остана за дневни снимки....Рецепти има много, предлагам тази , която е изпробвана
Различни варианти на украса








още снимки тук

Продукти
16 порции - 26 см

за блатовете

  • 2-3 с.л. мед
  • 150  г захар
  • 50 г маргарин (масло)
  • 2 яйца + щипка сол
  • 1 ванилия
  • 1 ч.л. сода бикарбонат
  • 350-400 г брашно

крем
  • 900 г квасена сметана
  • 200 г пудра захар
  • 150 г крем сирене
  • орехи  
 Приготвяне

блатове


  •  в малка тенджерка се смесват меда, захарта  и маргарина
  • поставят се на котлона на слаб огън и се бърка до разтопяване
  • яйцата се разбиват с щипка сол и се прибавят към топлата смес,разбърква се и се добавя содата
  • изчаква се да заври, вари се 1-2 минути при непрекъснато разбъркване и се добавя брашното
  • оттегля се и се бърка, меси до получаване на лепкаво тесто
  • разделя се на 6 -7 топки 
  • всяка се разточва до  много тънка, почти прозрачна кора


  • прехвърля се върху застлана с хартия тава и с помощта на ринг, чиния или друга тава се изрязва до правилна форма и желания размер -24-26 см
  • пекат се по 2 едновременно във фурна предварително загрята на 180 С с вентилатор за 3-4 минути (наблюдавайте за да не прегори)
  • изваждат се и се оставят да изстинат

за крема

  • сметаната се разбива с пудрата захар
  • всяка кора се маже обилно с крем и се поръсва с смлени или счукани орехи.
  • отгоре се завършва със сметана или 
крем получен от 100 мл течна сметана и 150 г крем сирене с 1-2 с.л. пудра захар
  • покрива се и се оставя в хладилника за една нощ
  • украсява по желание с орехи, пресни  плодове или сладко
  • най-добра е на другия ден



48 коментара:

  1. Сонче, великолепна торта си поднесла! Вкусна и апетитна! Поздрави и хубава съботна вечер! :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Дани!Тортата е доста популярна и аз много я обичам и я правя често.Поздрав и спокойна неделя!

      Изтриване
  2. ОБожавам тази торта Сонче и съм я правила но с много повече блатове.
    Твоята изглежда наистина чудесно!
    Хубава вечер*)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Кате!Аз я правя с 6 блата, не толкова висока , а по-широка.Нещо не съм фен на много високите торти. Разбира се всеки си има предпочитания.Ако са по-малки, от същото тесто могат да се получат повече блатове.Поздрав и хубава неделя!

      Изтриване
  3. Докато някои спорят дали е селска и колко е френска,ние и се наслаждаваме без уговорки и претенции.
    Чудесна е тортата, Сонче!
    Хубава вечер и уютна неделя!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Вили!Наистина има спорове, та руски медовик, та не знам какво, важното е, че е хубава!а пък аз я правих първо с това име от един сайт на сладкарница, малко с по-друга рецепта и затова така...Хубава неделя!

      Изтриване
  4. Сонче с тази тортичка в този късен час как ще заспя от гледката която видях не знам.:)))
    Страхотна е ,невероятна е, и страшно апетитна!
    Сърдечни прегръдки и хубава вечер!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ами ти сама каза, Здравче, просто на другия ден я правиш!Хубава неделя ти желая!

      Изтриване
  5. Прекрасна е тортата! Много я харесвам, но не знам защо още не съм я правила! Явно голям пропуск!
    Поздрави и приятна вечер!

    ОтговорИзтриване
  6. Много често виждам тази торта, буквално ме преследва :) Твоята изглежда много вкусно!

    ОтговорИзтриване
  7. Разкошна тортичка, Сонче! Наслаждавам и´ се откакто я показа във Facebook. А сега я огледах от всички страни и мога само да кажа: "Изпрати едно парченце и на моста ако обичаш..." :)))))

    Прегръдки, Сонче и една прекрасна неделя!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ех, Вени аз съм малко далече от моста, но може да измислим нещо , да пробвам да я пратя с балон!:)Голямо благодаря за всичкото внимание!Поздрав и усмихнат ден!

      Изтриване
  8. И аз още не съм я правила такава торта, но трябва скоро да поправя този пропуск, защото изглежда много изкушаващо! Хубав неделен ден!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря Яна, мога само и на теб да кажа да не се отказваш защото си заслужава - торатат е лесна и изключително вкусна!Поздрав!

      Изтриване
  9. Аз пък да се похваля, че точно тази торта ни бе подарък и бях свидетел на аранжирането при фотосесията й... Соня е голям кулинар и също така се старае за красивия вид на ястията си. Гостите на скромното ни домашно парти бяха впечатлени от десерта! Моят съпруг не обича сладки неща, но за първи път опита тази прелестна торта и я оцени по достойнство... Сега имам заявка и аз да направя такъв десерт. Струва ми се, че тази торта ще бъде любима и на нашето семейство! Аз много пъти съм приготвяла руски медовик, но в тази торта съчетанието на медени блатове, трохи от орехи и заквасена сметана е направо божествено! Всеки трябва да опита тази торта поне веднъж и ще се влюби за цял живот!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Оксана, думите ти ме трогнаха!Ти също си чудесен кулинар и съм сигурна, че ще направите тази торта с дъщерите!Поздрави!

      Изтриване
  10. Личи си, че е прелестна, дори и през снимките! Страхотна си, Соня! Поздравявам те!

    ОтговорИзтриване
  11. Благодаря, Кате!не мога да се сравнявам с теб, но се старая!Поздрав и хубава нова, може би снежна седмицаю;)!

    ОтговорИзтриване
  12. Сонче,чудесна торта!Не съм я правила,но ще трябва-като гледам твоята торта и мерака ми изведнъж се появи.
    Хубав ден ти пожелавам!

    ОтговорИзтриване
  13. Супер е тортата ,Сонче ! Само съм чела за нея ,никога не съм я правила ,но следвашия път когато правя торта ще пробвам ! Само дано разточа корите на тънко :)
    ! Хубава седмица !

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. няма страшно , Ванче, аз съм я казвала на много хора тази торта и всички се справят, само изглежда трудно!Поздрав!

      Изтриване
  14. ООО Сонче тази торта е любима и у нас:)
    взимам си парченце и бягам
    поздрави и хубава вечер

    ОтговорИзтриване
  15. Сонче, идвам с огромни благодарности за рецептата! Реших да опитам вкуса на любимата ти торта и сега знам защо ти е такава :). Стана изключително вкусна! Благодаря ти! Сърдечни поздрави и прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  16. hto nqma ternost v reseptata ta to taka nqma da se polu4i nihto

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. първо ще Ви помоля да пишете на кирилица!
      когато разтопите меда с маргарина и содата какво става според Вас
      Прочетете внимателно рецептата
      тортата е страхотна,свежа и вкусна

      Изтриване
    2. Благодаря, Мария!Аз бих добавила, че яйцето също е течност!Правила съм почти същата рецепта с 1 яйце и чаша прясно мляко, но с по-продължително варене, така че течността пак става толкова...Опитайте, тестото е лепкаво, но не твърде.Разточвайте направо върху хартия за печене за по-лесно!Успех!

      Изтриване
  17. Сонче, чудесна е! Отдавна и се каня и аз на тази тортичка и май и дойде времето :)

    ОтговорИзтриване
  18. току що я пробвах и не стана тесто, много твърдо, незнам какво да правя, да продължавам ли или да го изхвърля, вие има ли ли сте такъв проблмем

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. даже сложих по малко брашно и оставих една чаша за накрая и стана твърдо,

      Изтриване
    2. тестото става твърдо, когато изстине. Опитайте да го разточите, все ще стане, то просто е много вкусно, дори да е по-дебело и на по-малко платки...Успех, ако трябва питайте пак!

      Изтриване
    3. zabravih da vi pisa, no vse pak stana torta i to dobra, mnogo mi bese trudno da se spravq s testoto, bese ujasno tvardo, no radvamn se 4e prodaljih da se borq s testoto, vkusna torta stana, blagodarq vi

      Изтриване
    4. Благодаря ви, че споделихте Анонимен, торатата все пак си заслужава :).Радвам се, че ви е харесала!Поздрав!

      Изтриване
    5. казвам се Галя, но все нямам време да се регистрирам тук там, често се ровя за лесни рецепти по интернет и съм благодарна на хора като вас които намирате време да споделяте с останалите вашият опит, аз имам една малка госпожица на почти 3 год и не ми остава време за нищо друго

      Изтриване
    6. Здравейте, Галя, наистина не е лесно да готевиш и снимаш, а най-много време отнема писането.Благодаря ви за разбирането :) Поздрави на цялото ви семейство, дано да съм била полезна!

      Изтриване
  19. Правила съм подобна торта но в нея имаше и 200гр. мляко. Не знам ако пробвам тази рецепта дали пък 350-400гр. брашно няма да е много. Но щом при вас се е получило, значи рецептата е успешна.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравейте, пробвайте, ще се радвам да споделите за резултата! Поздрав!

      Изтриване
    2. Успях да направя тортата, въпреки че съм с две леви ръце, като става въпрос за готвене, дори успях да объркам началото. Но тортата стана много вкусна и дори вече съм купила продукти и за още една:)))

      Изтриване
    3. Поздравления! щастлива съм, че ви е харесала!Благодаря ви за доверието и за споделеното!Поздрави!

      Изтриване
    4. Тортата стана такъв голям хит и толкова често я правя, `че и със завързани очи ще я направя. Почерпили сме над 30 познати и до сега всички са я харесали. Единствената разлика при мен е, че не слагам крема сирене, само сметана и между 3 и 4 блат добавям сладко, обикновенно от ягоди или смокини. Поздрави. Галя :)

      Изтриване
    5. Благодаря ви! Радвам се, че ви е харесала тортата! Поздрави!

      Изтриване
    6. Благодаря ви! Радвам се, че ви е харесала тортата! Поздрави!

      Изтриване
  20. Разкошна торта! Благодаря за рецептата.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Сърдечни благодарности за доверието и за споделеното!Поздрави!

      Изтриване

Благодаря ви за отделеното време! Вашите коментари са изключително важни за мен!
* Временно е активирана предварителната проверка на коментарите поради рязко увеличилия се СПАМ.

Не пропускайте новите публикации!

Follow