Етикети

търся в този блог

петък, 31 август 2012 г.

Меденки


Любимите на моя внук сладки.Правим ги заедно, когато той е в България .



 Продукти
за 2 големи тави около 40 бр.
  • 2 яйца
  • 1 ч.чаша захар –
 ч.ч. е чаша с вместимост  220 мл
  • 1 кафена чаша мед  -
 к.ч. е чаша с вместимост 100 мл
  • 1 непълна ч.чаша олио
  • 1 с.л..канела, карамфил, джинджифил*
  • 1ч.л. сода и 1 ч,л.оцет или бакпулвер
  • Брашно колкото поеме – около 500-600 г
*много добре се получава ако се добави и индийско орехче и кардамом
Приготвяне
  • Рзбиват се с тел яйцата и захарта, добавя се меда, олиото, и всичко останало.сн.1
  • Накрая се прибавя постепенно брашното до получаване на лепкаво тесто, но да може да се оформя с ръце.сн.2
  • Оформят се топчета, които леко се притискат.сн.3
  • Пече се в намазана с мазнина тава. 180 С – 350 Ф за 10 тина минути като се наблюдават да не изгорят.Ако се препекат ще станат твърди.сн.4
  • по желание се слепват  две по две с конфитюр, в случая малинов
  • може да се потопят в шоколад (шоколадът се затопля на водна баня или МВ и се смесва с малко сметана)
 

22 коментара:

  1. Сонче, страхотни меденки! Само за следобеден чай или кафе с приятелки, а защо не и за сутрешна закуска! Хубав ден! :)

    ОтговорИзтриване
  2. Чудно изглеждат!
    Записвам си рецептата и със сигурност ще ги пробвам :)

    ОтговорИзтриване
  3. Страхотни са станали!Също като от едно време!Много апетитни!Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  4. Сонче и във ФБ ти казах че са страхотни и от тук си грабвам две три сладки.:)
    Прегръдки миличка!

    ОтговорИзтриване
  5. Чакай и аз да си грабна, че тъкмо пия едно кафенце! Като от детството ми са! Страхотни! Приятни почивни дни, Сонче!

    ОтговорИзтриване
  6. Най-хубавите меденки, които съм правила!Меки, вкусни, ароматни. Това е вече моята рецепта! Поздравления, Мая!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти за доверието, Мая!Много се радвам, че съм била полезна!Поздрави!

      Изтриване
  7. Ще ги опитам, мисля да ги изрежа с коледни формички! :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. може да се разточи и да се изреже, радвам се, че ви харесва рецептата!Успех!

      Изтриване
  8. Днес ще ги пробвам и аз.Благодаря.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Желая успех и после може да споделите как са се получили!Поздрав!

      Изтриване
  9. Mila Sonya, tukmo izvazhdam poslednata tava ot furnata i vednaga burzam da dam feedback- Medenkite ti sa RAZKOSHNI! Vkusni, aromatni, i nai-veche priyatno meki i topyashti se v ustata... Az ne sum mnogo dobra v pecheneto na sladki, no tvoita recepta e 100% uspeh (potvurden ot dushterya mi i tatko i, koito veche si "razvaliha vecheryata" :)).
    BLAGODARYA TI! Nadia

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря за споделеното, Надя!Много се радвам на такива коментари, изпълват ме с ентусиазъм :)!Весели празници на теб и семейството ти!

      Изтриване
  10. Имам цял шкаф с формички и резци, но исках да направя бързи меденки без да разточвам.. След огромното количество коледни меденки, децата днес поискаха "прости".. попаднах на вашата рецепта и ми свърши чудесна работа! Интуитивно направих директно двойна доза, отиде ми точно 1 кг. брашно (типово), сложих джинджифил и индийско орехче, аз също винаги слагам, кардамонът ми беше свършил. Част от тях слепих, други с шоколад, а останалите оставих така, "прости".. :) Благодаря за рецептата! Желая повече мигове прекарани с внука ви! Щастлива Нова Година!
    Силвена

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Силвена!Радвам се, че са ви харесали меденките!Удовлетворена съм, че съм била полезна!Поздрави на цялото семейство и успешна 2013 г!

      Изтриване
  11. Меденките са страхотни и рецептата е много точна :) Поздрави !

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря за доверието, Любомира!Много приятно ми става, когато някой сподели за рецептата, че е успешна!Поздрави!

      Изтриване
  12. Успешна рецепта,точна с подробности.За първи път правих меденки и станаха изключително вкусни,а на следващите дни стават още по-хубави и меки,топящи се в устата. Чуесна рецепта,поздравления и благодаря! :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря за доверието и за споделеното, това ме радва безкрайно!Поздрави!

      Изтриване
  13. Nai-hubavite medenki! Mnogo sa mekichki i vkusni :) :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, че споделихте, радвам си че ви е били сладко :) ! Поздрави!

      Изтриване
  14. Анонимен5 юли 2014 г., 18:17

    Чудни , меки , сладки, ароматни. Благодаря ви за рецептата !

    Севи

    ОтговорИзтриване

Благодаря ви за отделеното време! Вашите коментари са изключително важни за мен!
* Временно е активирана предварителната проверка на коментарите поради рязко увеличилия се СПАМ.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...