Етикети

авокадо (3) агнешко (8) американска кухня (61) аспержи (3) бадеми (1) банани (1) баница (30) без глутен (28) Бетоловото (15) боровинки (1) броколи (4) бутер тесто (22) българска традиционна кухня (147) великден (3) гарнитура (31) гост (9) гостуване (1) гъби (2) десерт (1) десерти (224) домашно консервиране (6) дребни сладки (37) дулче де лече (3) есен (32) желирано (40) за празник (124) заек (5) закуски (68) запеканка (10) италианска кухня (35) кайма (25) кайсии (9) карамел (2) картофи (22) карфиол (1) кекс (1) кексчета (27) киноа (3) китайска кухня (8) кифлички (13) козунак (11) кокос (11) кремове (42) крок пот (11) круши (10) лесно (137) лимон (1) лимони (1) манго (1) мед (1) меню (1) меню за (1) морски дарове (1) награди (2) напитки (4) нахут (3) Ники готви (9) овес (1) основни ястия (158) паста (21) патица (4) пилешко (51) пити (19) плодове (77) постно (39) праз (12) празник (11) предястие (65) пуйка (1) пътешествие (11) риба (24) рикота (2) с мая (28) салата (15) свинско месо (34) сладкиш (103) сладолед (1) сос(дип) (1) спанак (31) супа (32) суфле (1) тайландска кухня (1) тестени (64) тиква (9) тиквички (19) торта (64) френска кухня (34) хлебопекарна (6) хлебчета (7) череши (11) чиа (3) чийзкейк (24) чия (2) шкембе (1) шоколад (42) ябълки (17) ягоди (33) яйца (7) ястия без месо (47) ястия с пилешко филе (36) ястия с телешко месо (16)

търся в този блог

понеделник, 3 юни 2013 г.

Крем с желе от череши ( или други плодове)



Идеята за това кремче е на Мария. Всеки прави обикновен домашен крем, гарниран с какво ли не. Добавяла съм сладко, но  желето от пресни плодове придава прекрасна свежест на десерта.
За по-добър вкус добавих индрише и лимон към черешовото желе.Получи се много добре!
сигурна съм, че с  други, по-ароматни плодове ще е още по-хубав!




Може да се приготви в чашки или купички по избор.Ако ще се обръща е добре купичките да не са много дълбоки, тъй като кремът е без желатин и при обръщане няма да е много стабилен.

Продукти 
за 3-4 порции
за крема

  • 2 жълтъка от яйце
  • 100 мл сметана
  • 300 мл прясно мляко
  • 2 с.л. с куп нишесте
  • 2 с.л. захар
  • 2 с.л. ванилена захар
  • 1 с.л. коняк

за желето

  • 1 ч.ч. почистени от костилките череши
  • 2 с.л. захар
  • 100 г вода
  • 5 г желатин
  •  1 лист индрише
  • 1 ч.л. лимонов сок
  • кора на лимон

   Приготвяне

крем


  • млякото и сметаната се оставят да заврат на слаб огън в тенджера
  • жълтъците се разбиват леко с тел и към тях се прибавят коняка и  нишестето
  • сместа се изсипва във врящото мляко и разбърква
  • добавят се захарта и ванилията и се вари 4-5 минути до сгъстяване
  • полученият гъст крем се разсипва в чашки.Ако ще се обръща се сипва в изплакнати със студена вода купички, например за крем карамел

желе

  • черешите, захарта и водата се слагат в подходящ съд на котлона на слаб огън
  • добавя се цяла лимоновата кора и се вари 10-15 минути
  • накрая се прибавя лимоновия сок и листото от индрише и се вари още 2-3 минути
  • прибавя се набъбналия желатин, предварително накиснат в малко вода
  • оставя се малко да застине и се разпределя върху крема
  • оставя се на студено да се стегне - около 2-3 часа или повече


14 коментара:

  1. Чудесна е последната снимка с индришето :) ! И кремчето изглежда много вкусно !
    Поздрав ,Сонче ! Лека вечер !

    ОтговорИзтриване
  2. Сонче, много апетитно изглежда кремчето!
    Поздрави и лека вечер !

    ОтговорИзтриване
  3. Изглежда страшно апетитно, Соня, много ми харесва. Според мен черешките чудесно го допълват.
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  4. Идеята с индришето много ми харесва. Представям си аромата :). Чудесен крем и красиви снимки, поздравления!

    ОтговорИзтриване
  5. Лятото свързвам точно с такива леки плодови десерти. У нас много вървят :) Индришето като идея много ми хареса - този аромат винаги ме пренася на село. Поздрави и хубав ден, Сонче!

    ОтговорИзтриване
  6. Ако знаеш от кога ми отлежава в листата тази рецепта на Мария,Сонче,и ти сега така изкусително ми я припомни!Страхотен крем си направила,пак по мой вкус на сто процента!Хубав вторник ти пожелавам!

    ОтговорИзтриване
  7. Поздравления Сонче, много апетитно!

    ОтговорИзтриване
  8. Сонче,навреме ми идва тази рецепта-имам малко череши за тази рецепта.Много ми хареса кремчето.

    ОтговорИзтриване
  9. супер е Сонче!
    аз ли не видях кога се слага желатина ?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. не си ти, Мария, аз не съм написала, поправям се веднага - желатина в желето :), Благодаря ти!

      Изтриване
  10. Благодаря на всички, които са оценили този непретенциозен десерт!:) Поздрави и усмихнат ден, Мария, Живе, Ани, Траянка, Роси, Снежи, Гери,Генка, Диана, Ваня !

    ОтговорИзтриване
  11. Как обичам кремчета!!!... Като малка в училищния стол често си разменях супата и основното за кремче. Винаги се намираха деца, които не ги понасяха. И така се оказвах с 2-3 крема за обяд :D Твоето кремче ме върна към този спомен :) И как ми се прияде... :)

    ОтговорИзтриване
  12. Чудесен домашен крем, невероятно вкусен с черешовото желе!
    Апетитно поднесен!
    Сонче, успешна нова седмица!

    ОтговорИзтриване

Благодаря ви за отделеното време! Вашите коментари са изключително важни за мен!
* Временно е активирана предварителната проверка на коментарите поради рязко увеличилия се СПАМ.

Не пропускайте новите публикации!

Follow