Етикети

авокадо (3) агнешко (8) американска кухня (61) аспержи (3) бадеми (1) банани (1) баница (30) без глутен (28) Бетоловото (15) боровинки (1) броколи (4) бутер тесто (22) българска традиционна кухня (147) великден (3) гарнитура (31) гост (9) гостуване (1) гъби (2) десерт (1) десерти (224) домашно консервиране (6) дребни сладки (37) дулче де лече (3) есен (32) желирано (40) за празник (124) заек (5) закуски (68) запеканка (10) италианска кухня (35) кайма (25) кайсии (9) карамел (2) картофи (22) карфиол (1) кекс (1) кексчета (27) киноа (3) китайска кухня (8) кифлички (13) козунак (11) кокос (11) кремове (42) крок пот (11) круши (10) лесно (137) лимон (1) лимони (1) манго (1) мед (1) меню (1) меню за (1) морски дарове (1) награди (2) напитки (4) нахут (3) Ники готви (9) овес (1) основни ястия (158) паста (21) патица (4) пилешко (51) пити (19) плодове (77) постно (39) праз (12) празник (11) предястие (65) пуйка (1) пътешествие (11) риба (24) рикота (2) с мая (28) салата (15) свинско месо (34) сладкиш (103) сладолед (1) сос(дип) (1) спанак (31) супа (32) суфле (1) тайландска кухня (1) тестени (64) тиква (9) тиквички (19) торта (64) френска кухня (34) хлебопекарна (6) хлебчета (7) череши (11) чиа (3) чийзкейк (24) чия (2) шкембе (1) шоколад (42) ябълки (17) ягоди (33) яйца (7) ястия без месо (47) ястия с пилешко филе (36) ястия с телешко месо (16)

търся в този блог

неделя, 2 юни 2013 г.

Пилешко филе с ягоди и ориз с ядки и вишни - китайска кухня



Обичам китайска кухня и често приготвям тези специфично подправени ястия, особено с пилешко  месо.Препоръчвам ви ги като доста лесни, бързи и вкусни и същевременно здравословни. Пърженето е много бързо и продуктите не поемат много мазнина.


Правила съм пиле с портокал, а манго, с краставица, с шоколад, но не бях опитвала с този нежен плод - ягоди! Получи се много добро съчетание.Сервирах месото с ориз, приготвен със сушени вишни и ядки.
Основно правило за пържената китайска кухня е да се приготвят всички продукти предварително и да се подредят в близост до котлона защото всичко става много бързо.
За това ястие са необходими около 15 минути подготовка и още толкова за готвене.

Продукти
за 2 порции

  • 300 г пилешко филе  без кост

марината
  • 1-2 с.л. светъл сове сос
  • 1 с.л. бяло ароматно вино
  • 1 с.л. лимонов сок

  • 12 броя ягоди
  • 50  мл вода
  • 1 с.л. портокалов сок
  • 1 ч.л. лимонов сок
  • 1 ч.л. захар (мед)


  • 1 ч.л. нишесте по избор
  • 3 ч.л. вода
  • 3 с.л. олио за пържене
  • 1 с.л. чесън счукан
  • 1 с.л. настърган джинджифил
  • черен пипер
ориз
  • 1 с,л, зехтин
  • 1/2 к.ч. бадеми скукани
  • 1 к.ч. ориз
  • 1/2 к.ч. сушени вишни
  • 1/2 к.ч. стафиди
  • 3 к.ч. вода
  • сол


 Приготвяне



  • пилешкото филе се реже на тънки лентички
  • в купа се смесват соевия сос, виното, лимоновия сок и нишестето и в тях се маринова месото за около 15 минути сн.1
  • сн.2 е смес от нарязания на дребно чесън и настърган джинджифил
  • в купичка се смесват 50 мл вода, портокаловия сок(може вино), лимонов сок и захарта
  • в друга купичка се смесват нишестето и малко вода , да се разтвори сн.3
  • ягодите се почистват и разрязват на 4 сн.4
  • дълбок съд ( аз използвам тенджера) се загрява и  в него се слага 2 с.л. от  мазнината за пържене (олио)
  • след като се сгорещи бързо се слагат 1/2 (половината) от чесъна и джинджифила, разбърква се  за 10 секунди
  • веднага след това се добавя месото , без маринатата и се пържи бързо за около 3-4  минути, докато побелее сн.5
  • месото се изважда с решетъчна лъжица
  • в същия или друг съд се загрява останалата 1 с.л. мазнина и отново в нея се запържва остатъка от чесъна и джинджифила за 10 секунди
  • добавят се ягодите, много леко се рзбърква  или само се разтръсква, за около 20 секунди
  • смесват се ягодите и месото, поръсва се леко с черен пипер и се сервира веднага
  • ориз
  • мазнината се загрява в малка тенджерка
  • за  кратко се запържват ядките ( да не почернеят)
  • прибавя се ориза, пържи се до побеляване
  • залива се с водата и се добавят стафидите, вишните и сол
  • вари се 10 минути, изключва се и съдът се оставя   затворен  до сервирането.Не се бърка!

Източник

12 коментара:

  1. Соня, много интересно предложение и обещава да е вкусно. Определено ти се отдава тази източна кухня.
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  2. Сонче, много любопитно предложение! С пожелания за прекрасна нова седмица!

    ОтговорИзтриване
  3. Соня, обичам тези комбинации!
    И често правя ориз с ядки и сушени плодове!
    Сигурна съм как ухае месото на любимия ми джинджифил!
    Поздрави и усмихната седмица!

    ОтговорИзтриване
  4. Сонче, интригуващи са и двете предложения! Интересни комбинации на продукти, с обещаващо вкусен резултат! Страхотна си, поздрави!

    ОтговорИзтриване
  5. Великолепно е предложението ти,Соня!Със сигурност са съчетани по най-перфектен начин!Оризчето звучи адски вкусно,както и пилешкото,а е и красиво!Отново си много креативен кулинар!Сърдечни поздрави!

    ОтговорИзтриване
  6. Не знам кое ме впечатли повече - пиле с ягоди или ориз с вишни ! Със сигурност обаче рецептите ми харесаха ! Едва ли ще направя някога ориз с вишни (много радикално ми звучи ) , но пиле ще опитам , снимката е много апетитна :) ! Поздравления ,Сонче за смелостта да приготвяш и опитваш на пръв поглед чудновати рецепти ! Аз нямам твоя кураж :) !
    Хубава седмица ! С поздрав !

    ОтговорИзтриване
  7. благодаря ви, Ваня, Роси. Катя,, Дани,Иглика, Гери! Благодаря, че оценявате и подкрепяте кулинарните ми експерименти с екзотичен привкус!Аз обичам тези съчетания и ще продължавам да пробвам!

    ОтговорИзтриване
  8. Много хубава рецепта Сонче и със сигурност ще ми допадне ,защото и аз обожавам китайската кухня. Много хубаво си го поднесла и приготвела!
    Прекрасна да е вечерта ти!

    ОтговорИзтриване
  9. Доста екзотично ми звучи, Сонче, но пък така хубаво изглежда, че дори и да не мога да предусетя вкуса, съм сигурна, че много ще ми хареса. Сърдечни поздрави и приятна вечер!

    ОтговорИзтриване
  10. Наистина екзотично. За първи път срещам рецепта за месо и ягоди и събуди любопитството ми :). Непременно ще пробвам.Благодаря, че сподели!

    ОтговорИзтриване
  11. Изглежда фантастично на снимките...не знам дали всъщност ще е фантастично и на вкус...но и този път ще се доверя и ще си направим един експеримент вкусен тази събота. Досега съм се доверявал на 4-5 неща от този блог и все станаха :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. То че ще стане е ясно, но дали ви ще ви хареса е въпрос на вкус, все пак това е по-специфична кухня, която аз обаче обожавам!Тази вечер у нас пак беше китайска, скоро пак ще пиша.Можете да замените ягодите или да видите другите ми предложения за китайска кухня, ако това ви се вижда прекалено смело(има етикет китайска кухня).Според мен нищо не е прекалено смело, човек трябва да опитва и да открива нови вкусове, нови усещания!Дано да ви хареса!

      Изтриване

Благодаря ви за отделеното време! Вашите коментари са изключително важни за мен!
* Временно е активирана предварителната проверка на коментарите поради рязко увеличилия се СПАМ.

Не пропускайте новите публикации!

Follow